swag jessica's dope running stuff

July 2017

Previous MonthRecent EntriesHomeJoin Fast Running Blog Community!PredictorHealthy RecipesSwag Jessica's RacesFind BlogsMileage BoardTop Ten Excuses for Missing a RunTop Ten Training MistakesDiscussion ForumRace Reports Send A Private MessageWeek View
Graph View
Next Month
JanFebMarAprMayJunJulAugSepOctNovDec
20162017
15% off for Fast Running Blog members at St. George Running Center!

Location:

washington,UT,

Member Since:

Jun 06, 2016

Gender:

Female

Goal Type:

Highschool Champ

Running Accomplishments:

FRESHMAN YEAR PR'S

-xc 

  • 3 mile - 18:00.00 (Cedar Invite '16)
  • 5k - 19:14 (Bob Firman Invitational '16)

-track 

  • 1600m - 5:17.90 (State Track '17 @ BYU)
  • 3200m - 11:14.11 (State Track '17 @ BYU)

Short-Term Running Goals:

SOPHOMORE GOALS-

XC-

  • keep ​running varsity
  • sub 18:00 in 3 mile
  • run another half marathon 

 

 

 

Long-Term Running Goals:

run in college

always love running

Personal:

pine view sophomore. running is dope.

Favorite Blogs:

Miles:This week: 16.80 Month: 58.70 Year: 304.05
Total Distance
91.24
Total Distance
5.32

am- gooooooooood gooooooooood run today!! ran w/ caroline, jace, ell, and ad. good pace and a fun run!

Add Comment
Total Distance
4.90

am- ran on the river trail @ sullivan park. easy 40 minutes, which turned into like 45 haha but it was good kinda slow but good. ran w ell, ad, jos, alli, ness, and sarah. good run and then donuts after! goooooooooooooooooooood morning & run.

Comments(1)
Total Distance
9.65

am- first run as a 15yr old lol but it was a goooooooooood one! probaby the best long run I've had so far. not saying it was easy (cuz it wasn't) but it was good. my legs felt tired and all and my stomach hurt part of the time but somehow I wasn't slowing down or anything. the hills were tough but we just partied down the down hills and pushed it up the uphills. also the pickups were good as well. super hot and super tired but for some reason it was a super good run !!!

also missed ell and jace today :( but it was real good to have ry & Roberts back :))

Add Comment
Total Distance
4.70

am- chill run w/ 6 striders & kids club was dope. theyre all so swag

Add Comment
Total Distance
5.67

am- 50 mins//ran up the tortise trail. kinda hard but kinda not. it was good. also goooooooooooood to have ness and alli runnin w/ us :) 

also had a good chat about veganism hahahaha

ps i cant run tomorrow and im going outta town as well so ill be dead till next week.

               ^^^ that was for you holt 

Comments(1)
Total Distance
8.35

am- ran on the tortise road to the GINORMOUS sand hill. it was really hard but also good. ran back on the grapevine trail. yep it was dope. 

good to finally have ALL of the girls here on the same day cuz that never happens really.

also s/o to gracie cuz she finished the whole loop and ran with us and it was really cool :)

Add Comment
Total Distance
6.00

am- 15 road 15 grass & 6 striders//good run. just chill and stuff. kids club was good as well. this really cute little girl in my group fell and was crying but being the swag kid that she is she came back and completed her last turn to win the obstycle course for her team. thats a true team mate right there.

 

pm- weights, a cool talk, a swag run and wendysssssssssssssssssssssss.

also heres a fun fact. last week when i was camping i lit the camp chef and it like went crazy for a sec and the fire touched my hands and burnt off my hand hair. 

Add Comment
Total Distance
7.20

am- ran down hell hole and around the town. gooooooooooooood run !! it was super humid but a way better run then when we did hell hole last time. felt reallllllllllllllllllll gooooooooooooooood.

s/o to sarah cuz she ran with us today and it was a goooooooooooooooooood time !!

Add Comment
Total Distance
9.00

am- goooooooooooooood goooooooooood work out today !! a little tough at the end but it was a good, fun work out !! good group for most of it which was swag. 

 

pm- weights & a short run. they were gooooooooood.

Comments(2)
Total Distance
5.51

am- 45 minutes & 8 striders at vernon worthen park. good run. my legs felt kinda tired but we just chilled and took it easy. striders after. my lower back started hurting near the end of them so hopefully i can make that feel better.

Add Comment
Total Distance
7.30

am- 65 minutes up foremaster and around the town w/ jace, ness, & addi. pretty tired but a good run. also had a good push up foremaster and it was good.

Add Comment
Total Distance
0.00

am- ran a race. ran some minutes. ran some miles. but i have no clue how much haha. 

hurricane 5k today! ran w jacey for most of it. it felt really fast, but apparently it wasnt that fast. but it was still a fun race. 

also s/o to my swag dad cuz he did rlly good and its also his birthdayyyyyyyyyyyyyyy :) 

Add Comment
Total Distance
0.00

am- once agian i have no idea what my mileage was cuz i didnt want my watch to get wettttttttttt. anyway today was super dope. we partyed in the rain and got all wet and i liked it a lot. rainy days are funnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn. also got to run with brocklyn which was gooooooooood. shes a swag lil sis.

pm- weights & a 15 minute run.

 

Add Comment
Total Distance
9.14

am- 80 minutes in the fields. pretty good but the run seemed to drag a bit. fun fact: everyone is gone and there was only 9 girls at practice today. also it was ellies b day yesterday and that is swag.

Add Comment
Total Distance
8.50

am- 1st time trail of the year! i puked a lot, wow thats gonna become a tradition if i dont quit puking hahaha. started out up with caroline, jacey, and sarah and then i puked for a bit and fell way back. good news is that after i finished puking i felt way way better. tried to catch back up to where i was but just couldnt do it. finished 6th. literally this year was just a repeat of last year. but thats ok cuz now im even more excited for cedar all-comers to redeem myself of today hahaha.

  • fun fact - i was puking up applesauce i think

also super good job to all the freshman cuz they killed it !!

pm- 25 minutes at camp!

also im guessing on the mileage cuz i have no clue

 

Comments(1)
Total Distance
91.24
Debt Reduction Calculator


Featured Announcements
Google
Web fastrunningblog.com